CLOSE

مقایسه رشته های ورزشی

x رشته های ورزشی مدت زمان ورزش کالری مصرفی شدت ورزش نوع ورزش گروه سنی مکان برکزاری کلاس ها
گفتن ندارد که برای داشتن تناسب اندام و از آن مهم‌تر سلامت جسمی، باید مواد غذایی سالم مصرف کرد؛ اما ممکن است دسترسی به میوه‌های تابستانی در فصل‌های سرد میسر نباشد و یا با کوتاه شدن روزها و سرما دیگر زمانی برای پیاده‌روی‌های عصرانه و فعالیت‌های سرگرم‌کننده نداشته باشیم. همین‌ها باعث شود از ورزش کردن در هوای آزاد فرار کنیم که نتیجه‌ی آن اتفاق وحشتناکی است به نام «اضافه وزن»!

البته که می‌دانیم ابداً کار ساده‌ای نیست که پس از پایان یک روز کاری و تاریک شدن هوا به‌جای ولو شدن زیر یک پتوی گرم و خوردن کیک و سوپ داغ و تماشای سریال به تحرک پرداخت، اما به‌هرحال راه‌هایی هم برای به کنترل درآوردن این روند وجود دارد.

به ورزش بروید، اما با لباس مناسب

سرد شدن هوا دلیل خوبی برای در خانه نشستن نیست و اتفاقاً پاییز بهترین زمان است تا قبل از رسیدن روزهای خیلی سرد تلاش کنید وزن خود را ثابت نگه‌دارید. روشنایی صبح زود، قوی‌ترین پتانسیل را برای تقویت انرژی افراد دارد، سعی کنید صبح‌ها ورزش کنید و با پوشیدن لباس‌های ضد باد و چندلایه، کلاه و دستکش بدن خود را گرم نگه‌دارید.

 

چای و نوشیدنی‌های گرم بنوشید

برای گرم شدن، چای بنوشید. به‌خصوص چای سبز به همراه دارچین و نعنای تازه، دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به دفع بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما کمک می‌کند، درنتیجه می‌توانید در این فصل هم سالم و فعال بمانید.

سبزیجات مصرف کنید

 بهتر است بعد از برگشت به خانه هله‌هوله و غذاهای چرب نخورید. سبزیجاتی مانند انواع کلم‌ها و میوه‌های دارای ویتامین C را در الویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید.

آب بخورید

به جای نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری آب بنوشید. وجود آب در بدن می‌تواند با میل به پرخوری مقابله کند. سعی کنید همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد و کم‌کم از آن بنوشید. همین کار ساده از ریزه‌خواری بین وعده‌های غذایی شما جلوگیری می‌کند.

وزن خود را کنترل کنید

محققان بررسی کرده‌اند زمانی که در خانه هستیم بیشتر دچار اضافه وزن می‌شویم و این را هم می‌دانیم که داشتن اضافه وزن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت را افزایش می‌دهد؛ بنابراین لازم است که در روزهای تعطیل این فصل به هر بهانه‌ای از خانه بیرون بزنیم، با دوستانمان به پیاده‌روی برویم و حتی عکاسی کنیم.

از گرم کردن بیش از حد خانه بپرهیزید

گرم کردن بیش از اندازه‌ی خانه باعث می‌شود بدن انرژی نسوزاند. به همین دلیل بهتر است دمای اتاق در حدی باشد که بدن قدری انرژی برای گرم کردن خود بسوزاند.