CLOSE

مقایسه رشته های ورزشی

x رشته های ورزشی مدت زمان ورزش کالری مصرفی شدت ورزش نوع ورزش گروه سنی مکان برکزاری کلاس ها
ابتدا باید بدانید که:

  • مواجه شدن اعضای یک خانواده با استرس و تنش اجتناب ناپذیر است.
  • خانواده‌هایی که خودشان را برای مواجه شدن با مسائل آماده می‌کنند، برای حل کردن آن‌ها در آینده قوی‌تر خواهند بود.
  • مشارکت، انجام کارهای خانه، برقراری رابطه و وعده‌های غذایی همگی فرصتی برای کاهش تنش‌های خانواده و دلپذیرتر کردن زندگی است.

عشق، علاقه، تضاد و بحث، این‌ها چیزهایی‌اند که ما را با هم مرتبط می‌سازند، ما از طریق این‌ها به یکدیگر پیوند می‌خوریم و از همدیگر یاد می‌گیریم؛ ما به این طریق به عنوان انسان و به عنوان یک خانواده رشد می‌کنیم.

فرقی نمی‌کند که شما با چه مسئله‌ای مواجه هستید؛ درگیر یک بیماری غیر منتظره شده‌اید، نمرۀ درسی پایین دریافت کردید، با مشکلات مالی رویارو شدید و یا در حال جدل بر سرِ بردن زباله‌ها به بیرون از خانه هستید، در هر صورت مواجه شدن افراد خانواده با استرس و تنش‌های اینچنینی اجتناب ناپذیر است. خانواده‌هایی که خودشان را برای مواجه شدن با چنین مسائلی آماده می‌کنند، برای حل کردن آن‌ها در آینده قوی‌تر خواهند بود.

اینجا به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا با استرس‌های فردی یا جمعی و همچنین درگیری‌هایی که بین اعضای خانواده ایجاد می‌شود راحت‌تر مواجه شوید.

  1. استرس را پشت درب بگذارید

این خوب است که شما در محل کارتان سعی می‌کنید چهره‌ای شاداب و خندان داشته باشید، اما زمانی که به خانه بر می‌گردید چطور؟ آیا ممکن است ناخواسته تنش‌های درونی خود را به اعضای خانواده منتقل کنید و به آن‌ها آسیب روحی و روانی برسانید در حالی که خودتان بی‌خبرید...

اگر امروز یک روز کاری پُرفشار را گذرانده‌اید، شب پیش از ورود به خانه کمی مکث کنید، چند نفس عمیق بکشید یا کمی به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید. این کمک می‌کند پیش از برخورد نامناسب و ناملایمتی با همسر یا فرزندانتان، وضعیت درونی خود را آرام کنید. آن‌ها نیز از این که شما را در حالت خوب ببینند شاد خواهند شد.

  1. تقسیم کار کنید

ممکن است کسی از انجام کارهای خانه لذت نبرد ولی در هر صورت این کارها باید انجام شوند. تقسیم منصفانۀ کارها از قبیل جارو کشیدن، بردن زباله‌ها، شستن سگ، مرتب کردن حیاط و... از درگیری‌های آینده جلوگیری می‌کند.

اگر همگی تلاش کنیم، دیگر کسی احساس نمی‌کند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته. تلاش همگانی به اعضای کوچکتر خانواده یاد می‌دهد که اگر به تنهایی قابلیت انجام دادن کاری را ندارند، دلسرد و مایوس نشوند. آن‌ها در طی این فعالیت‌ها، مهارت‌های لازم برای مستقل زندگی کردن را یاد می‌گیرند.

  1. به صورت جمعی غذا بخورید

زمان‌هایی که صرف شام خوردن می‌شود، نقش مهمی در زندگی خانوادگی ما دارد. شب‌هایی که مشغولیت‌های مختلف زندگی شما را گرفتار نکرده، برای صرف شام بیرون از خانه برنامه‌ریزی کنید. شما با این کار از چند جنبه سود می‌برید.

با توجه به مطلبی در مجلۀ پزشکی کودکان، بچه‌هایی که حداقل سه بار در هفته با خانوادۀ خود بیرون از خانه غذا می‌خورند، 24 درصد بیشتر از بچه‌های دیگر مایل به خوردن غذاهای سالم هستند، همچنین احتمال چاقی در آن‌ها 12 درصد کمتر است.

طبق یک پژوهش در دانشگاه «بریگهام یانگ»، بزرگسالانی که شب‌ها در جمع خانواده غذا می‌خورند، وضعیت شغلی خود را مطلوب‌تر از سایرین گزارش کرده‌اند. درخواست از دیگران برای همراه شدن در صرف غذا، باعث کاهش استرس می‌شود.

فرصت غذا خوردن با هم، فرصتی برای برقراری روابط خانوادگی و محکم کردن آن است. ممکن است در این زمان‌ها از مشکلات استرس‌زایی که بچه‌هایتان با آن مواجه هستند مطلع شوید و در مورد آن حرف بزنید. به این طریق می‌توانید از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری کنید و به آن‌ها یاد دهید که چطور در مقابل فشارهای زندگی از خود ایستادگی نشان دهند.

  1. فعالیت‌های خانوادگی داشته باشید

لازم نیست حتما برای رفتن به شهر بازی‌های بزرگ یا سفرهای آخر هفته، برنامه‌ریزی‌های مفصل و دقیقی داشته باشید. می‌توانید فقط برای یک تعطیلی در ماه یا حتی یک شب در هفته برنامه‌ای ساده‌ای داشته باشید. به این طریق شما همبستگی بیشتری در خانواده ایجاد می‌کنید و جلوی بسته شدن کانال‌های ارتباطی بین اعضای خانواده را می‌گیرید. بازی و سرگرمی، درست کردن یک اثر هنری، یا حتی قدم زدن. لازم نیست پیچیده یا پُرهزینه باشد.

  1. راه‌های ارتباطی را باز بگذارید

شما بیش از هر کسی همسر و فرزندانتان را می‌شناسید. اگر متوجه شدید رفتارشان تغییر کرده، بی‌اعتنا نباشید، از آن‌ها در این مورد سوال بپرسید. ممکن است فرزندانی که سن نوجوانی خود را می‌گذرانند، سوال شما را بی‌پاسخ بگذارند ولی همین که بدانند شما آمادۀ صحبت کردن با آن‌ها هستید، ممکن است اشتیاق کافی برای صحبت کردن را در آن‌ها ایجاد کند.

جمع‌بندی

زندگی در یک خانواده از یک طرف به طور طبیعی باعث ایجاد تنش و درگیری بین افراد می‌شود از طرف دیگر فرصت‌های زیادی برای حل مسائل و برقراری روابط گرم و صمیمی به وجود می‌آورد. وقت گذراندن با هم، تقسیم کارهای خانه، باز گذاشتن راه‌های ارتباطی و صرف وعده‌های غذایی به صورت جمعی، همگی کمک می‌کنند زندگی خانوادگی شما کم تنش‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

 

منبع: نویسنده، تیم ویراستار وبسایتHealthline  و بازنگری از نظر پزشکی و تکنیکی، پروفسور تیموتی جِی لِگ